הבנת הסיבות לכשלים בפרויקטי בנייה בתחום האיטום

שתף בפוסט

הבנת הסיבות לכשלים בפרויקטי בנייה בתחום האיטום

70% מהתביעות בתחום בענף הבניה הן בתחום האיטום. במאמר זה נבדוק את היתרונות של התזה לאיטום גגות וכיצד הוא עולה על טכניקות מבוססות יריעות מבחינת יעילות, יעילות ואריכות ימים. איטום גגות הוא שלב מכריע בהגנה על מבנים מפני נזקי מים, נזילות והידרדרות מבנית. בעוד ששיטות מסורתיות המבוססות על יריעות שימשו בדרך כלל לאיטום גגות, התזה הופיעה כחלופה מודרנית עם יתרונות רבים.

כיסוי חלק ורציף 

התזה מציעה יתרון מובהק על פני שיטות מבוססות יריעות על ידי מתן כיסוי חלק ורציף לאיטום גגות. יריעות דורשות חיבורים חופפים, מה שעלול ליצור נקודות תורפה הרגישות לדליפות וחדירת מים לאורך זמן. לעומת זאת, ההתזה יוצרת שכבה אחידה של חומר איטום הנצמדת היטב למשטח, ומבטלת את כל הרווחים או החיבורים. כיסוי חלק זה מבטיח הגנה מעולה מפני חדירת מים, אפילו על גגות עם צורות מורכבות, עקומות או אי סדרים.

יישום מהיר יותר ועלויות עבודה מופחתות 

כאשר מדובר בפרויקט איטום בקנה מידה גדול, תהליך ההתזה מספק חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות בהשוואה לשיטות מבוססות יריעות. מריחת יריעות דורשת מדידות מדויקות, חיתוך ומיקום, מה שעלול לגזול זמן ועבודה. ההתזה , לעומת זאת, מאפשר מריחה מהירה ויעילה, המכסה שטחים נרחבים בשבריר מהזמן. ההפחתה בעלויות העבודה הקשורות להתזה הופכת אותה לאופציה אטרקטיבית עבור פרויקטים של איטום מסחרי פרטי ותעשייתי.

אורך חיים ועמידות משופרים 

גגות נתונים לאלמנטים סביבתיים שונים, לרבות קרינת UV, תנודות טמפרטורה וגשם כבד. התזה המציעה אורך חיים ועמידות משופרים בהשוואה לשיטות מבוססות יריעות. יריעות רגישות לבלאי לאורך זמן, מה שעלול להוביל לסדקים, קילופים או ניתוק. התזה יוצרת ממברנה מונוליטית חלקה הנדבקת בחוזקה למשטח הגג, ומספקת עמידות מצוינת בפני בלאי ונזקים פיזיים. זה מגדיל את תוחלת החיים של האיטום ומפחית את הצורך בתחזוקה או תיקונים תכופים.

צדדיות ויכולת הסתגלות 

התזה היא שיטה רב-תכליתית לאיטום גגות שניתן להשתמש בה על סוגים שונים של גגות, ללא קשר לצורה או לחומר. ניתן ליישם על גגות שטוחים, גגות משופעים, גגות מתכת, גגות בטון ועוד. עם זאת, ליריעות עשויות להיות מגבלות בכל הנוגע להתאמה והתאמה לעיצובי גגות מורכבים. התזה המבטיחה כיסוי מלא ומתאים בצורה חלקה לכל מבנה גג, כולל אזורים עם בליטות, פתחי אוורור או צורות לא סדירות. הרבגוניות הזו הופכת אותו לבחירה אידיאלית עבור מגוון רחב של פרויקטים בתחום האיטום.

חומרים מומלצים בתחום ההתזה 

אנו בהרמטיקס לאחר 40 שנות וותק וניסיון ממליצים על כמה חומרים נהדרים לאיטום בהתזה אשר יגרמו לגג שלכם להיות יבש גם בימים הקרים והרטובים ביותר !

אנו נוהגים להשתמש בהתזה בחומרים פוליאוריטניים כגון היפרדסמו Lv , מריס 250 , סיקה לסטיק 560 או לסטופלקס PU

ובמידה ואנו נשתמש בחומרים סיליקוניים אנו ממליצים על חומרים איכותיים כגון לסטופלקס ST או Silicout 750M

יעילות אנרגטית משופרת 

איטום גגות ממלא תפקיד מכריע בשמירה על יעילות אנרגטית בתוך מבנים. התזה מספקת תכונות בידוד מעולות בהשוואה לשיטות מבוססות יריעות. חומר האיטום המותז יוצר שכבה רציפה ללא רווחים או חיבורים, ממזער את העברת החום ומפחית את איבוד האנרגיה. אפקט בידוד זה עוזר לווסת טמפרטורות פנימיות, מפחית את הצורך בחימום או קירור מוגזם, ובסופו של דבר מוביל לחיסכון באנרגיה.

מסקנה 

התזה התגלתה כשיטה המועילה ביותר לאיטום גגות, העולה על טכניקות מסורתיות מבוססות יריעות מבחינת יעילות, ואריכות ימים. הכיסוי החלק, היישום המהיר יותר, העמידות המשופרת, הרבגוניות והיעילות האנרגטית המשופרת המוצעים על ידי התזה הופכים אותה לבחירה מועדפת עבור פרויקטי גגות מגורים ומסחריים כאחד. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, טכניקות ההתזה ככל הנראה יהפכו נפוצות יותר, ויחוללו מהפכה בדרך האיטום וההגנה על גגות.

בנוסף ניתן ליישם חומרי התזה על תשתיות כגון – יריעות ביטומניות, זפת, בטון שיפועים, גגות קלים לא ניתן ליישם על בטון מוקצף (בט-קל) במקרים בהם נדרש ליישם חומרי התזה על גגות חדשים יש לצקת בטון שיפועים ב30, במקום בט-קל.

 

לעוד מאמרים